Algemene voorwaarden

E-mail: INFO@CEYLONSERVICE.NL | Website: WWW.CEYLONSERVICE.NL

 

Artikel 1 - Definities

1.    Ceylon service: Ceylon service, gevestigd te Arnhem, KvK-nummer 88861422.

2.    Klant: degene met wie Ceylon service een overeenkomst is aangegaan.

3.    Partijen: Ceylon service en Klant samen.

4.    Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

1.    Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Ceylon service.

2.    Ceylon service en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

3.    Ceylon service en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes

1.    Aanbiedingen en offertes van Ceylon service zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

2.    Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.

3.    Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.

4.    Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Ceylon service en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 - Aanvaarding

1.    Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Ceylon service de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.

2.    Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Ceylon service slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.

 Artikel 5 - Prijzen

1.    Ceylon service hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

2.    Ceylon service mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

3.    Ceylon service en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

4.    Ceylon service mag tot 10% van de richtprijs afwijken.

5.    Ceylon service moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

6.    De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

7.    Ceylon service zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

8.    Een consument mag de overeenkomst met Ceylon service opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.


Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn

1.    Ceylon service mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.

2.    De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.

3.    De betalingstermijnen die Ceylon service hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Ceylon service aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

4.    Ceylon service mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.


Artikel 7 - Gevolgen te late betaling 

1.    Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Ceylon service de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

2.    Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Ceylon service.

3.    De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4.    Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Ceylon service zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

5.    In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Ceylon service op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

6.    Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Ceylon service, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.


Artikel 8 - Herroepingsrecht 

1.    Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 

    de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft

    het een spoedreparatie betreft

    het weddenschappen of loterijen betreft

    de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

    het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien

2.    De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

o    zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten

o    zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

3.    De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar INFO@CEYLONSERVICE.NL, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Ceylon service, WWW.CEYLONSERVICE.NL.

1.    Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 

    de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft

    het een spoedreparatie betreft

    het weddenschappen en/of loterijen betreft

    de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

    het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien

2.    De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

o    zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten

o    zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

3.    De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar INFO@CEYLONSERVICE.NL, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Ceylon service, WWW.CEYLONSERVICE.NL. 

 

Artikel 9 - Vergoeding van bezorgkosten

1.    Heeft de consument op tijd van zijn herroepingsrecht gebruikgemaakt en op tijd de volledige bestelling aan Ceylon service teruggestuurd, dan zal Ceylon service eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

2.    De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Ceylon service voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.


Artikel 10 - Opschortingsrecht

1.    Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.


Artikel 11 - Verrekening

1.    Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Ceylon service te verrekenen met een vordering op Ceylon service.


Artikel 12 - Verzekering

1.    De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

o    geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

o    zaken van Ceylon service die bij de Klant aanwezig zijn

o    zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2.    De Klant geeft op eerste verzoek van Ceylon service de polis van deze verzekeringen ter inzage.

 

Artikel 13  - Intrekking opdracht

1.    Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.

2.    Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.


Artikel 14  - Klachtplicht 

1.    Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.

2.    Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.


Artikel 15 - Garantie

1.    Wanneer de Klant en Ceylon service een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Ceylon service enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.


Artikel 16 - Uitvoering van de overeenkomst 

1.    Ceylon service voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

2.    Ceylon service mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

3.    De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.

4.    De Klant moet ervoor zorgen dat Ceylon service op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5.    Zorgt de Klant er niet voor dat Ceylon service tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.


Artikel 17 - Informatieverstrekking door de Klant 

1.    De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik¬baar aan Ceylon service.

2.    De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

3.    Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Ceylon service de betreffende bescheiden.

4.    Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Ceylon service redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.


Artikel 18 - Duur overeenkomst dienst 

1.    De overeenkomst tussen Ceylon service en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.

2.    Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.


Artikel 19 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd 

1.    De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.

2.    Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.


Artikel 20 - Vrijwaring

1.    De Klant vrijwaart Ceylon service tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Ceylon service geleverde producten en/of diensten.


Artikel 21 - Klachten

1.    De Klant moet een door Ceylon service geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2.    Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Ceylon service daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

3.    Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Ceylon service hiervan op de hoogte stellen.

4.    De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Ceylon service hierop gepast kan reageren.

5.    De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Ceylon service.

6.    Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Ceylon service andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.


Artikel 22 - Ingebrekestelling

1.    De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Ceylon service.

2.    De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Ceylon service ook daadwerkelijk op tijd bereikt.


Artikel 23 - Aansprakelijkheid Klant

1.    Wanneer Ceylon service een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 


Artikel 24 - Aansprakelijkheid Ceylon service

1.    Ceylon service is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2.    Wanneer Ceylon service aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

3.    Ceylon service is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.

4.    Wanneer Ceylon service aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5.    Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 


Artikel 25 - Vervaltermijn

1.    Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Ceylon service vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.


Artikel 26 - Ontbinding

1.    De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Ceylon service toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

2.    Is de nakoming van de verplichtingen door Ceylon service nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Ceylon service in verzuim is.

3.    Ceylon service mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Ceylon service kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.


Artikel 27 - Overmacht

1.    In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Ceylon service door de Klant niet aan Ceylon service kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 

2.    Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:

  • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
  • wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
  • stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
  • computer¬virussen
  • stakingen
  • overheidsmaatregelen
  • vervoersproblemen
  • slechte weersomstandigheden
  • werkonderbrekingen

3.    Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Ceylon service 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Ceylon service kan nakomen.

4.    Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Ceylon service de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

5.    Ceylon service hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Ceylon service hiervan voordeel heeft. 


Artikel 28 - Wijziging overeenkomst 

1.    Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Ceylon service de overeenkomst aanpassen.


Artikel 29 - Wijziging algemene voorwaarden

1.    Ceylon service mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

2.    Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Ceylon service altijd doorvoeren.

3.    Ingrijpende wijzigingen zal Ceylon service zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

4.    Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.


Artikel 30 - Overgang van rechten

1.    De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Ceylon service aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Ceylon service.

2.    Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.


Artikel 31 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1.    Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

2.    Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Ceylon service bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Artikel 32 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1.    Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

2.    De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Ceylon service is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Ceylon service, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 01/102025

Privacy verklaring

Zodra je onze website WWW.CEYLONSERVICE.NL bezoekt of contact met ons opneemt, ontvangen we informatie over jou. In deze privacyverklaring leggen we uit wat we met deze informatie doen. We gaan altijd zorgvuldig met je informatie om en slaan die veilig op. Heb je vragen of wil je weten welke informatie we van je hebben, neem dan contact op met ons. We kunnen deze privacyverklaring aanpassen als we dat nodig vinden. We raden je daarom aan om deze privacyverklaring regelmatig te bekijken, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd op .

 

Inhoudsopgave

1.    Wanneer pas je deze privacyverklaring toe?

2.    Wie gebruikt je gegevens? 

3.    Van wie gebruiken we gegevens?

4.    Hoe komen we aan je gegevens?

5.    Welke gegevens van je gebruiken we?

6.    Waarvoor gebruiken we je gegevens?

7.    Hoelang bewaren we je gegevens?

8.    Met wie delen we je gegevens?

9.    Waar slaan we je gegevens op?

10.    Hoe veilig zijn je gegevens bij ons?

11.    Wat mag je van ons vragen?

12.    Welke regels gelden voor deze privacyverklaring?

13.    Welke cookies gebruiken we?

14.    Wat doen we met gegevens van minderjarigen?

15.    Heb je een vraag over deze privacyverklaring?

 

1. Wanneer pas je deze privacyverklaring toe?

Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die we verwerken en op alle domeinen die aan ons gerelateerd zijn. Het gaat hier om de persoonsgegevens van iedereen die weleens contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht, zoals bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu, zoals je naam, telefoonnummer, IP-adres, klantnummer of surfgedrag. Wil je meer weten over persoonsgegevens, kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens. 

 

2. Wie gebruikt je gegevens?

Ceylon Service is verantwoordelijk voor de website WWW.CEYLONSERVICE.NL en daarmee de verantwoordelijke organisatie voor het gebruik van je persoonsgegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring. De volledige gegevens zijn: 

Ceylon Service

Leeuwensteinplein 

6824 DA Arnhem

Kvk: 88861422


3. Van wie gebruiken we gegevens?

We verwerken de persoonsgegevens van iedereen die contact met ons heeft gehad of onze website heeft bezocht. Dit zijn onder meer bezoekers, particuliere klanten, zakelijke klanten en contactpersonen van onze partners.

 

4. Hoe komen we aan je gegevens?

We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou zodra je:

    onze website bezoekt

    gegevens invult op onze website

    contact opneemt met ons via mail, telefoon of op andere manier

 

5. Welke gegevens gebruiken we van je?

We maken gebruik van de volgende gegevens:

    naam 

    e-mailadres

    telefoonnummer

 

6. Waarvoor gebruiken we je gegevens?

We gebruiken je persoonsgegevens alleen voor het doel waar we die voor mogen gebruiken: 

    we hebben van jou je toestemming gekregen om je persoonsgegevens te gebruiken 

    we gebruiken je gegevens omdat we je als klant de beste service willen geven en we dat zonder die informatie niet kunnen doen

 

7. Hoelang bewaren we je gegevens?

We bewaren je persoonsgegevens zo lang als we dat volgens de wet moeten doen en zo lang als nodig is voor het doel waarvoor we je gegevens gebruiken. Zolang je bijvoorbeeld klant bij ons bent, bewaren we je gegevens volgens de wettelijke bewaartermijn van zeven jaar. Daarna bewaren we je gegevens alleen voor statistische doeleinden en om eventuele klachten of juridische zaken af te handelen. Wil je meer weten over hoelang we specifieke gegevens van je bewaren, neem dan contact met ons op. 


8. Met wie delen we je gegevens?

Je persoonsgegevens worden alleen door ons gebruikt. We zullen je persoonsgegevens nooit met anderen delen. 

 

9. Waar slaan we je gegevens op?

We verwerken je gegevens binnen de Europese Economische Ruimte (EER). Dit houdt in dat we ook je gegevens binnen de EER opslaan. Heb je hierover vragen, neem dan gerust contact met ons op. 

 

10. Hoe veilig zijn je gegevens bij ons?

We hebben er veel aan gedaan om je gegevens zowel organisatorisch als technisch zo goed mogelijk te beveiligen. We hebben onze systemen en verschillende communicatiemiddelen beveiligd om ervoor te zorgen dat je gegevens niet in de handen van anderen terechtkomen. Je gegevens zijn dus veilig bij ons. Ook zorgen we ervoor dat je gegevens alleen worden gebruikt door mensen die daar van ons toestemming voor hebben gekregen. Heb je vragen over de specifieke manier van beveiligen, neem dan contact met ons op.

 

11. Wat mag je van ons vragen?

Omdat we persoonsgegevens van je gebruiken, heb je verschillende rechten. Deze rechten zetten we hieronder voor je op een rijtje.


Recht op informatie

We moeten je op een begrijpelijke en heldere manier uitleggen wat we met je gegevens doen en welke controle je daarover hebt. Daarom leggen we in deze privacyverklaring uitgebreid uit welke gegevens we van je verzamelen en hoe we met je gegevens omgaan. 

 

Recht op inzage

Je mag ons altijd vragen om je gegevens die we van je hebben in te zien.

 

Recht op correctie

Je mag ons vragen om je gegevens te laten corrigeren als deze niet juist of onvolledig zijn. 

 

Recht om bezwaar te maken

Je mag bezwaar maken tegen de verwerking van je gegevens als je het niet eens bent met de manier waarop we met je persoonsgegevens omgaan. Dit recht geldt voor de gegevens die we gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij ons aangeven dat je niet langer mail van ons wilt ontvangen. Dat geldt ook voor gepersonaliseerde aanbevelingen op onze website. 

 

Recht op dataportabiliteit

Ben je klant bij ons of heb je toestemming gegeven voor het gebruik van je gegevens, dan mag je ons vragen om je de digitale gegevens te sturen die we van je hebben. Zo kun je die gegevens overdragen aan een andere organisatie als je dat wenst. 

 

Recht op beperking

Je mag ons vragen om het gebruik van je gegevens te beperken. Dit betekent dat we in bepaalde gevallen je gegevens alleen mogen bewaren maar niet gebruiken. 

 

Recht om vergeten te worden

Je mag ons vragen om alle gegevens die we van je hebben te verwijderen. We verwijderen dan alle gegevens die tot jou herleidbaar zijn. In sommige gevallen kunnen of mogen we je gegevens nog niet verwijderen. Zo moeten we sommige gegevens 7 jaar bewaren voor de belastingdienst. 

 

Recht om een klacht in te dienen

Je mag een klacht indienen over de wijze waarop we met je gegevens omgaan. Heb je een klacht dan lossen we die graag voor je op. Neem daarvoor contact op met ons. Ook mag je je klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens neerleggen. Uiteraard hopen we dat het niet zover komt, maar in het uiterste geval mag je ook naar de rechter stappen. In dat geval is het de rechtbank in de vestigingsplaats van Ceylon Service die je klacht gaat behandelen. 

 

Hoe dien je een aanvraag of klacht in?  

Stuur je aanvraag of klacht naar ons via INFO@CEYLONSERVICE.NL. We verwerken je aanvraag of klacht binnen 30 dagen. Gaat het om meerdere aanvragen of klachten of is je aanvraag of klacht complex, dan kan dit meer tijd met zich meebrengen. In dat geval nemen we uiterlijk binnen 60 dagen contact met je op. We kunnen je vragen om je te identificeren. In dat geval vragen we bij je gegevens op om er zeker van te zijn dat je de juiste persoon bent van wie de persoonsgegevens zijn. 

 

12. Welke regels gelden voor deze privacyverklaring?

Onze privacyverklaring moet aan verschillende voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden vind je met name terug in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Daarnaast de algemene regels die volgens de Nederlandse wet gelden van toepassing op onze privacyverklaring. 

 

13. Welke cookies gebruiken we?

Je kunt zelf aangeven welke gegevens we van je mogen gebruiken. Heb je ons toestemming gegeven voor het personaliseren van je profiel op basis van je surf- en zoekgedrag, dan kunnen we onze website speciaal op jou instellen zodat het gebruik ervan makkelijker en persoonlijker wordt. We doen dit met behulp van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan onze website geplaatst wordt op je hardware.  

We gebruiken de volgende soorten cookies op onze website:

  • functionele cookies, zoals sessie- en login cookies voor het bijhouden van sessie- en inloginformatie
  • geanonimiseerde analytische cookies, om inzicht te krijgen in het bezoek aan onze website op basis van informatie over bezoekersaantallen, populaire pagina’s en populaire onderwerpen
  • tracking cookies zoals advertentiecookies die zijn bedoeld voor het tonen van relevante advertenties

Meer specifiek gebruiken we de volgende cookies:

  • Facebook (tracking cookie)
  • Google Adwords (tracking cookie)

 

14. Wat doen we met gegevens van minderjarigen?

We richten ons met onze website of als organisatie niet specifiek op minderjarigen. Dit houdt in dat als je jonger bent dan 18 jaar, je toestemming nodig hebt van een ouder of voogd om gebruik te maken van onze website. Ben je bij je bezoek aan onze website of webshop minderjarig, dan gaan we ervan uit dat je voor je bezoek deze toestemming hebt gekregen. 

 

15. Heb je een vraag over deze privacyverklaring?

Heb je een vraag over onze privacyverklaring? Neem dan gerust contact op met ons door een mail te sturen naar INFO@CEYLONSERVICE.NL . We helpen je graag.

ceylonservice.nl

Leeuwensteinplein 28,
Arnhem, 6824DA


Phone.: +31 (0) 854 012 219
Email: info@ceylonservice.nl